donderdag 26 oktober 2017

Pret




Op woensdag naar zee. Het was lange tijd routine. Vandaag ging ik weer; zeven ooievaars in de wei, een valk op een lantarenpaal en een buizerd op een hek. Drieteenstrandlopers langs de vloedlijn. Er bloeide slange- en zelfs nog zegekruid.
De zee rolde mooi en trok krachtig de zwemmer naar het noorden. De zon scheen, het duin landschap was vol kleuren er waren de spreekwoordelijk Hollandsche luchten.
Opmerken dat steeds meer mensen gehookt zijn aan consumptieartikelen zoals gemotoriseerde fietsen en auto's; kromgebogen druk zijn met hun vingers op een kastje en over Halfweg af-en-aan vliegen voor vakantie of een dagje weg, kon de pret niet drukken. 

Nu maar hopen dat het lijf niet gaat protesteren. Ik nam wel een lagere duinovergang. Die paaltjes bij de Kattendelseslag hebben nu nog wel wat.


Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. De laatste keer was gisteren meer dan twee maanden teerug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: