woensdag 17 oktober 2018

Debiet







Het zou de laatste warme dag van de week zijn, misschien wel van de maand. We zullen zien. In mijn mapje foto's van vorig jaar zie zag ik dat ik 16 oktober op mijn gemak ging zwemmen in het buitenwater.

Vorige week schreef ik over een klimaatplan, 1,5-2% wereldwijd BNP in een klimaatfonds ten bate van schone energie. Een dag later las ik over de windvangers en schreef zelf een schot voor de boeg over zonne-energie op de daken van Amsterdam West (je kan er hier nog op
stemmen).

Vanmorgen hoorde ik dat het pontje bij Brummen misschien uit de vaart wordt genomen: Belabberd laag”, dat zegt veerpontbaas Dirk Wijers bij Omroep Gelderland over de waterstand van de IJssel. “We kunnen nog net varen. Als het langer duurt, want het zakt elke dag, dan zijn we genoodzaakt te stoppen.” Hoe gaat het eigenlijk verder met onze rivieren als de eeuwige sneeuw in de Alpen langzaamaan minder wordt?

Ach wat maak ik me druk. Water je eigen tuintje en kijk niet over de schutting naar de droogte bij een ander. De zee is nog vol.

Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.

Geen opmerkingen: