vrijdag 24 mei 2019

Keus



Een hoogstandje. Dat is het. Knap om via Timmermans rechts en extreem-rechts (die op hun beurt steun kregen van Jeroen Pauw), een klap in het gezicht te geven. Misschien moeten ze hun reclame bureau en communicatieafdeling uitlenen aan een Engelse zusterpartij.

In mijn stemlokaal klonk harde, vrolijke en dansbare muziek. Swingend kwam ik mijn hokje uit. "Zie je wel," zei de vrouw achter de tafel, "het maakt vrolijk." Dat dit wel nodig was bij deze verkiezingen antwoordde ik, want met lichte tegenzin stemde ik op wat ik als de beste keuze beoordeelde, een vrouw van de goede kleur die naar verluid goed kan biljarten.

Vanmorgen was ik al opgewekter. Een artikel over de visie op de Europese Defensie van Groen die een ethisch, efficiƫnt en rationalistisch Europees leger voorstaan, maakte dat ik vond dat ik goed had gestemd. Dat de Europese wapenindustrie niet zo verdeeld is als wel eens gezegd - en overgenomen door Groen - zette ik eerder dit jaar uiteen m.b.t. gevechtsvliegtuigen. De visie van Groen werd met iets meer oog voor de realiteit overgedaan door Manuel Herrera Almela, student het instituut voor internationale betrekkingen in Barcelona. In zijn conclusie staat dat dit Europese beleid - mits verstandig aangepakt - kan leiden tot een sterkere poot binnen de NAVO ten bate van een krachtiger alliantie.

De twijfel was of ik naar Texel zou fietsen. Daar een rondje en visje en dan met de trein weer terug. Of richting Utrecht om even mee te doen met een actie tegen Europese financiƫle steun aan de wapenindustrie. Bij dat Fonds heeft Groen overigens ook veel bedenkingen. Door mijn dralen, verstrijkt de tijd en worden de mogelijkheden steeds kleiner. Daadkracht lijkt zoek.

Aan de foto's zie je wat het geworden is. Het was een goede actie, maar desondanks misschien niet zo'n goede keus voor mezelf om te gaan (naar mijn vroegere leven).
Syrische protestzanger Gharib








Lockheed Starfighter,





Geen opmerkingen: