vrijdag 31 mei 2019

Panta rhei

Brons, Lekdijk, Krimpen aan de IJssel. Kunstenaar: Sonja Meijer. Onthuld: december 1960 (bron).

Als je op de fiets zit gaat het leven elders door. Iemand schreef me een onbetekenend mailtje en ook in de Dolomieten wordt gefietst, harder, hoewel de benen worden gespaard voor vandaag. Er zijn familieleden die iets willen regelen, merk ik als uit mijn fietstasje bliepbliep komt. Met een berichtje probeer ik zelf een vergeten zaakje recht te zetten.

Een NRC-Handelsblad journalist tikt een stukje over geld voor Defensie en de klacht van de Amerikaanse ambassadeur dat dit in Nederland te weinig is. Dat Nederland zijn luchtmacht in Fort Worth koopt en niet in Europa, zou toch eerder op een bedankje mogen rekenen. Dat president Trump miljarden over de balk smijt door de katapult van Amerikaanse vliegdekschepen – om vliegtuigen te lanceren – weer terug te brengen naar stoom in plaats van elektromagnetisch zou in deze context te denken moeten geven. Daar kan immers geen Nederlandse verhoging tegenop.

De wereld gaat door, ook als ik de trappers rond maal. Zaken gaan zoals ze al zo lang gaan, zoals het water van de Lek dat al 2200 jaar richting zee stroomt.









Geen opmerkingen: