maandag 30 augustus 2021

Geronk en geloei

Johanna Hoeve, Spaarndam.

Onder het geronk van Schiphol en het geloei van de wind fiets ik drie dagen door Noord en Zuid-Holland. Vrijdag een klein rondje, waarbij ik let op de bomen om een foto te maken bij de bespreking van het boek dat ik bijna uit heb, De Bomen van A. Alberts.


Zaterdag vertrek ik met de wind achter naar Noordwijkerhout, om de volgende dag de verjaardag te vieren in Kijkduin van een oude tante van mijn vriendin. Geweldige en onopgesmukte service daar bij Amigo's, als ik een tomatensap wil dat ze niet hebben, halen ze het bij het buurpaviljoen.





 

Diezelfde dag nog breek ik het tentje weer af en vertrek naar huis; geen zin een avond en nacht in de regen op de camping te blijven, hoe mooi en rustig die ook is (op zo nu en dan het nachtelijke, verre en grommende geluid van een opstijgend vliegtuig na).



(Los van het eigen fietsen: Maandag hoor ik thuis mijn naam vallen in het verslag van de Vuelta op zaterdag dat ik dan terugkijk, 80 km voor de aankomst. Leuk.)


Geen opmerkingen: