donderdag 13 juni 2019

Dag 1 – Eindhoven → Tienen

Doodmoe ga ik op pad. 'n Paar stappen teveel gezet. Nu weer in het zadel om persoonlijke en politieke vragen aan mezelf te stellen om vervolgens te pogen het leven beter te maken. Afstand schept ruimte en nieuwe inzichten.

De dag voor vertrek lees ik dat de CO2 uitstoot in de wereld is toegenomen. Extreem is het gevolg. Is het onderwerp veiligheid niet meer met dit dan met wapenhandel verbonden? Is het verdwijnen van de wereld zoals we die nu kennen niet het ernstigst? Of moet je de opdoemende nieuwe Koude Oorlog ook niet onderschatten? Waarom het niet onder een noemer brengen?

Het werd een dag van F-16 geraas en kikkergekwaak. Voor ik de camping – nog via knooppunten – bereik, krijg ik een zware bui op mijn hoofd. Als ik mijn tent opzet zie ik dat er nog een lading hagelstenen ligt.


dag-2-tienen-houyet
dag-3-houyet-montmedy
dag-4-montmedy-mandres-aux-quatre-tours
dag-5-mandres-aux-quatre-tours-humes
dag-6-humes-corberon
dag-7-corberon-collonge
dag-8-collonge-troyes
dag-9-troyes-amsterdam




3 opmerkingen:

Jan de Stripman zei

De bescherming van de natuur - en dus het klimaat - is het belangrijkste. Al het menselijke gekrakeel is alleen maar afleiding. Want zonder natuur is er ook geen mens...

Jan de Stripman zei

En Tienen is een mooi stadje. Daar ben ik lang geleden ook eens naar toe gefietst. Van wat ik me herinner is St. Truiden nog mooier...

martin zei

Jan op een bierreis. De brouwerij van Hoegaarden ligt er vlak naast. Maar goed ik trok daarna door menselijke gekrakeelgronden en dat wil je ook niet over doen. Mijn zoon zal het met je eens zijn.