dinsdag 18 juni 2019

Dag 6 – Hūmes → Corberon

Niets om te schrijven over vandaag. De rust van het landschap, de tocht langs een kanaal (waar onderdoor de beekjes stroomden) en door de bossen. Veel zon, veel torretjes in de lucht en traag zwemmende vissen in de kanalen. Alleen dat cultuurgewas, waarvan ik de naam niet weet, stinkt naar kool.

Er zat weer een gravel/steenslag afdaling in de tocht om vochtig tussen de billen van te worden. Mijn gidsje noemde het een onverharde brede weg door het bos, ook geschikt voor racefietsen. Ben benieuwd of ik de enige ben die daar toch een ander gevoel bij heeft. Mijn groenten voor in de oplossoep zijn van schrik uit mijn tas gesprongen (de eieren ervoor bleven heel op deze woeste tocht).

Als ik met flits een foto maak van een slak in de wasruimte op de camping, komt de boer zijn bed uit om te kijken wat er aan de hand is. Hij zet het warm water en elektra aan en ik betaal hem, met los geld omdat hij niet terug had. Over de 20 ct te weinig denkt hij lang na en dan komt een d'accord. Het spijt me dat ik de oude baas zijn bed uit heb gehaald.









Geen opmerkingen: