vrijdag 14 juni 2019

Dag 2 – Tienen → Houyet

Het was de dag van fietspaden, weggeschrokte bergwanden, het sfeervolle Namen, fout rijden in de Ardennen (een lekkere afdaling en daar was Dinant weer). De traag vloeiende Maas maakte me blij door zijn schoonheid.

Mijn tentje staat aan de oever van de Lesse. Veel doe ik niet. Ik kijk naar het water en vraag me af waarom het steeds andere bewegingen maakt, wat veranderd er dan onderwater. Ik zie een muskusrat aan de overkant, een ijsvogel schiet als blauwe metalic flits voorbij, een groene specht vliegt aan de overkant tussen de bomen, een beekjuffer fladdert voorbij, grote en kleine vis springt op. Zonder het al te weten neem ik na 25.000 km afstand van mijn sandalen.

Op de camping vertellen mannen met luide stem over hun avonturen van de dag. Opeens kan ik zwijgzaamheid heel goed begrijpen, het luide praten detoneert met de omgeving.

Dag 1 – Eindhoven → Tienen

dag-3-houyet-montmedy
dag-4-montmedy-mandres-aux-quatre-tours
dag-5-mandres-aux-quatre-tours-humes
dag-6-humes-corberon
dag-7-corberon-collonge
dag-8-collonge-troyes
dag-9-troyes-amsterdam







Geen opmerkingen: