zaterdag 29 juni 2019

Venster


Het is een doolhof. Je kent dat wel zo'n stelsel van paadjes afgeperkt met stenen muurtjes, waarin je door kan gaan tot het doodloopt. Zo nu en dan staat er in dit exemplaar opeens een deur, waar eerst nog een doorgang was. Met een harde trap of flinke duw is hij wel opzij te krijgen, maar vaak komt er dan een steviger exemplaar voor terug. Als het echt niet gaat kan je altijd nog de muur over klimmen, maar schaven aan de bakstenen is dan eerder regel dan uitzondering. Bovendien moeten je bullen er ook overheen en die hebben daaronder te lijden. 

Een venster op de constant bewegende golven, op de horizon in de verte, maakt het doolhof leefbaar. Daarnaast zijn er de dieren en planten die de paden en muurtjes bevolken Over een muurtje heen zie je soms de actualiteit. Bovendien de dwalers worden ieder jaar een paar keer vrij gelaten, dan mogen ze de wijde wereld in, dat noemt men vakantie.




Iedere woensdagmiddag fiets ik naar het strand, neem een duik en fiets weer terug. Op Facebook plaats ik later vrijwel altijd een aantal foto's. Eén of meer daarvan plaats ik hier.Vandaag was het vrijdag en ik fietste op mijn oude Fongers hetzelfde traject. De fiets met versnellingen moest in reparatie.

Geen opmerkingen: