maandag 24 april 2017

Boerenzwaluw

Het is al weer een week geleden dat ik de eerste zag vliegen. Het was bij Den Ilp in het Twiske. Mijn oudste zoon fietste naast me en ik zei: “Ze zijn er weer!” Of hij mijn enthousiasme vatte, weet ik niet, maar voor de zekerheid voegde ik wel toe “de zwaluwen”.

Afgelopen vrijdag stopte ik voor een foto van een schuurtje, waar ik ieder jaar een of meerdere keren langs fiets en dat langzaam verdwijnt. Daar ging een boerenzwaluw onder een bruggetje door waarop ik stond en landde op een hek naast een pomp.

Na enige technische problemen (accu leeg, automatisch scherpstellen een crime) lukte het. Hij stond op de foto, die gemaakt werd omdat het me verblijdt ze te zien scheren over sloten en velden. Over een week zijn de gierzwaluwen er weer (waarvan het geluid zo vaak in films zit).

Geen opmerkingen: