donderdag 27 april 2017

Landelijke rust in stedelijke gebied

Kijk ik nu naar de kleren van de naakte keizer? Nee ik zie omgeploegd landschap en rijen op het veld en breiwerk en vermicelli. Ook zie ik dat lijnen in de publieke ruimte worden weggevaagd door de spiegeling van lucht en het restaurant voor kleine hapjes. Een auto geeft rode kleur aan herhaald zwartwit. Maar ook het ritme van de lijnen heeft betekenis, evenals weerschijn van elders en het vervagen door de zon.

Pas als ik zelf heb gekeken, kijk ik wat kunstenaar zegt over zijn werk. “Bob ziet de helderheid en eenvoud van zijn werk als een rustpunt in de beeldenbrij op straat en in de media,” lees ik. Die rust zag ik ook, maar ook dat de wereld niet buiten te sluiten is. Glas is doorzichtig maar reflecteert daarnaast de omgeving, daar heeft Kunst achter de Ramen mee te maken.


Iteration drawings van Bob Waardenburg in de Kunsttrajectetalages in de Zeeheldenbuurt expositie tot 12 juni. Rondleiding door de kunstenaar op zondag 21 mei, half vier. Verzamelen bij de kunsttafel, Zoutkeetsplein. Adressen van de etalages: Dirk Hartoghstraat 41 en 45, Heemskerckstraat 42 en 46 Roggeveenstraat 109 en 165.

www.bobwaardenburg.com
www.kunsttrajectamsterdam.nl/zeeheldenbuurt.php

Geen opmerkingen: