zaterdag 15 april 2017

Kruis



Nee ik kan er niets aan doen, behalve aan een mooi gestileerd mensje (hier past het verkleinwoord, lijkt me) doet dit beeld me ook aan een kruis denken. Effies maar. Omdat ik dan toch in de Christelijke opvoedingsstand sta, zie ik er vervolgens 'n komt allen tot mij in.

Als ik dan iets beter kijk, zie ik de schaduw op de muur erachter. Het beeldje staat op een tafeltje met vier poten en neemt brutaal de ruimte in die het nodig heeft, zoals Gijsbert van der Wal in NRC-Handelsblad schreef.

“Door zich breed te maken laat hij zien waarin een klein beeld groot kan zijn,” voegde hij daar - niet overbodig - aan toe. Want het beeld van Anne-Marie van Sprang is geen schreeuwende twitteraar, maar een fluistertoon die je laat genieten en zelf denken.

Geen opmerkingen: